Wednesday, January 20, 2010

Minu väike raamaturiiul!


Kuna just oli sünnipäev, siis sain kingiks erinevaid kokaraamatuid, kui nüüd aus olla, siis need ongi mu elu esimesed kokaraamatud, nii et tegin neile isegi köögis oma riiuli. Kui neid ilusasti kasta siis nad kindlasti kasvavad...

Emi Kazuko and Yasuko Fukuoka "Japanese food and cooking":
Aitähh Sandrale nii mõnusa raamatu eest! Super hea abimees aru saamaks Jaapani toiduainetest ja põhi retseptidest. Väga palju häid ideid kokkamiseks ja toiduainete ettevalmistamiseks alates põhilistest vürtsidest lõpetades ingveri kodusest marineerimisest. Soovitan 100% kui huvi Jaapani toiduainete ja kultuuri vastu.


Camellia Panjabi "50 imelist India karrit":
Aitähh Ops, Pille, Andres, Antti ja Ave.. Kui ma neid pilte vaatan siis sulan. Väga hea karritoitude maailma avaja. Ootan juba retseptide katsetamist. Fäänsid retseptid!


Ülejäänud raamatud sobitasin endale kingituseks oma maitse järgi.


Esimesena peaks mainima väikese minisarja "Koolibrilt":
Anne Wilson "Klssikalised supid", "Hiina köök", "Tai köök"
Väga sisukate ja huvitavate retseptidega raamatud väga hea hinnaga. Enamus retseptidel on ka valmistamisest pildid. Ma ei oskagi rohem kiita, et 90 krooni taskusse, raamatupoodi ning siis maitsvaid toite koju proovima!
Sarjast "100 rooga":
Harri Ilves "Ahjuroad"
Angeelika Kang, Lia Virkus "Pastaraamat"

Kuigi ma ise pole eriline ahjupraadide tegija otsustasin selle raamatu
siiski osta. Ahjupraed on mõnusad sugulaste sünnadel ja pühadel, aga muidu selline meeletu loomaliha tarbimine pole väga minu teema. Samas, raamatus on ka retsepte kalast ja kanast siis kindlasti kunagi valmistan midagi selle järgi. Kuigi koju jõudes leidsin seal retseptid "küpsetatud tuvi" ja "röstitud tuvi" siis mul hakkas veits süda läikima aga olgu.. kleebin ned lehed rosinaga omavahel kinni...

"Pastaraamatust" leidub palju huvitavaid ja klassikalisi pastaretsepte. Pastade puhul on mul alati huvi pakkunud just need retseptid, mis ei hiilga oma rasvasuse ja süsivesikute hulgaga, kuid sellest hoolimata on maitsvad. Selles raamatust leidsin ka mõned taolised toidud, kuigi enamus pastasid raamatus on siiski hakkliha, koore ning erinevate juustudega üle kallatud. Muidugi inspiratsiooni saab, tuleb lihtsalt oma maitsele ümber kohandada.


Maria Zastsirinski, Roman Zastserinski, Igor Andrejev "Vene köök"
sarjast "Rahvus köögid":
Mõnus raamat, ilusad pildid ja klassikalised vene retseptid alates pelmeenidest lõpetadest seljanka ja pashaga. Kuna vene köök on meile ikkagi väga maitsev, lähedane ning kõik vajalikud toiduained saadaval siis on mõnus neid vahel ka kodus teha. Ikka ise tehtud pelmeenid ja pirukate vastu ei saa miski poe kaup.


Kokaraamat "Tuscany"

Itaalia, Toskaana maitseelamused. llus läikivate piltidega ja maitsvate ideedega kokaraamat, kaunistamaks minu väikest raamaturiiulit!


1 comment:

Unknown said...

Kas kellegil on raamat "50 imelist India karrit"? Laenasin enda oma välja ja kahjuks ei saanud seda tagasi.
Mul oleks sellest raamatust väga vaja saada puuvilja karri retsepti. Imeline karri. Kas oleks võimalik teha sellest retseptist pilt ja saata mulle klaabule@gmail.com